PKO Bank Polski mecenasem programu digitalizacji arcydzieł polskiej kinematografii

150x110

Podczas tegorocznego Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni odbył się pokaz polskiej komedii z 1974 roku „Nie ma róży bez ognia” w reżyserii Stanisława Barei - pierwszego z listy dziesięciu filmów, które zostały objęte programem cyfrowej rekonstrukcji. PKO Bank Polski jest sponsorem tego projektu.

Jako mecenas kultury PKO Bank Polski włączył się do programu rekonstrukcji cyfrowej dorobku polskiej kinematografii. W ciągu dwóch lat dzięki finansowemu wsparciu Banku dziesięć narażonych na zniszczenie filmów zapisanych analogowo odzyska swój pierwotny blask.

Premiera pierwszego odnowionego filmu odbyła się podczas tegorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Publiczność obejrzała „komedię meldunkową” Stanisława Barei „Nie ma róży bez ognia”. Projekcję poprzedziła uroczystość wręczenia żonie reżysera Hannie Kotkowskiej-Barei Nagrody Honorowej dla Stanisława Barei, „wybitnego obserwatora polskiej rzeczywistości”.

- W świecie kultury i sztuki dobra, uznana marka jest tak samo ważna, jak w świecie biznesu. PKO Bank Polski to najcenniejsza marka polskiego rynku finansowego - marka z tradycją i doświadczeniem, od dziesięcioleci będąca synonimem zaufania i bezpieczeństwa. Finansowanie kultury to inwestycja w przyszłość kolejnych pokoleń. Działania pozwalające udostępnić społeczeństwu twórczość artystyczną stanowiącą część wspólnego dziedzictwa narodowego są dla nas bardzo ważne - mówił podczas uroczystości Jarosław Myjak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Projekt digitalizacji arcydzieł polskiej kinematografii objął swym patronatem Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Do jego stałych partnerów należą: Polski Instytut Sztuki Filmowej, studia filmowe i twórcy, którym na sercu leży pozostawienie następnym pokoleniom dorobku polskiej kultury.

Na podstawie badań oglądalności wybrano do rekonstrukcji cyfrowej dziesięć tytułów, które poświadczają, że polskie kino to nie tylko rozrywka, ale też dobro wspólne, narzędzie kształtowania tożsamości narodowej czy odzyskiwania zbiorowej pamięci. Są wśród nich „Człowiek z marmuru”’ „Panny z Wilka” i „Człowiek z żelaza” w reżyserii Andrzeja Wajdy, komedie Stanisława Barei: „Miś”, „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz”, „Brunet wieczorową porą”, „Nie ma róży bez ognia”, „Poszukiwany, poszukiwana”. Listę zamyka kultowa komedia Marka Piwowskiego „Rejs” i klasyka kina młodzieżowego „Szatan z VII klasy” Marii Kaniewskiej. Dzięki finansowemu wsparciu PKO Banku Polskiego młode pokolenie Polaków będzie mogło obejrzeć na dużym ekranie oraz w telewizji HD dzieła polskiej klasyki filmowej w doskonałej jakości dźwięku i obrazu.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.